ایران سئو

آموزش سئو

ایران سئو

آموزش سئو

الگوریتم های گوگل، آشنایی با باغ وحش گوگل!

درست مانند شهری که شما در آن زندگی میکنید، اینترنت هم به یک سری قوانین نیاز دارد. برای اینکه اگر قانونی در کار نباشد، هرج و مرج و سرگردانی بیداد میکند و هیچ چیز تحت کنترل نخواهد بود.

به همین صورت اگر موتورهای جستجو هم هیچ قانونی نداشته باشد، همه جا پر میشود از سایت های اسپم و بی کیفیتی که تنها به دنبال منافع شخصی هستند و حاضرند هر کاری بکنند تا کاربر را به سایت خود بکشانند! ولی چاره چیست؟

الگوریتم های گوگل، راهی برای درک و رفع نیاز کاربر

زمان را چند سال به عقب برگردانید. در این زمان کافی بود تا بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک میکردید تا با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده روبرو میشدید. در این زمان نتایج گوگل بیشتر شبیه به ویرانه بود تا نتایج مورد نیاز کاربر!

خوشبختانه گوگل صدای فریاد رنج کاربران را میشنود و دست به طراحی و توسعه فرشته های نجات خودش میزند.

الگوریتم پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار اولین موج و نیروی کمکی گوگل برای مقابله با سایت های اسپم بود.

الگوریتم های گوگل به کاربران یاد دادند که چطور باید دست به تولید محتوا بزنند. این الگوریتم ها معتقد بودند که آموزش تولید محتوا تنها باید در راستای نیاز کاربران باشد.

این الگوریتم ها دو هدف سرنوشت ساز و مهم داشتند:

  1. کاهش رتبه سایت های بی کفیت و اسپم 
  2. افزایش رتبه سایت های با ارزش و کاربر-محور

زمان زیادی طول کشید تا سایت ها جایگاه واقعی خود را به دست گرفتند و  در این زمان میدان جنگ سئو دیگر آن رنگ و بوی اسپم را نداشت. در قدم بعدی چه شد؟

موتور جستجوی گوگل از موتور به یک ربات هوشمند تبدیل شد!

الگوریتمهای جدید گوگل در سئو؛ یک ترکیب شگفتی ساز برای کاربر

حالا که رضایت کاربر، به هدف نهایی گوگل تبدیل شد؛ لازم بود تا نتایج بیشتر بر اساس نیاز و منظور کاربر بهینه سازی شوند.

الگوریتم رنک برین، این وظیفه مهم را بر دوش کشید و نتایج جستجو را به نفع کاربر بهینه کرد. مثلاً برای اینکه بهترین رستوران های تهران را بشناسید، دیگر نیازی نیست وارد سایتی شوید و یکی آدرس هر کدام را پیدا کنید. بلکه گوگل تنها با یک جستجو، آدرس بهترین رستوران ها را به شما نشان میدهد.

حالا که فهمیدید ماهیت Google Algorithms چیست و هوش مصنوعی سئو گوگل چطور همه چیز را به نفع کاربر تغییر داده، اجازه دهید کمی جلو برویم.

آموزش جدیدترین الگوریتم های گوگل با کتاب، ویدئو و مقالات آموزشی

در این صفحه قرار است به شما مهم ترین و جدیدترین به‌روزرسانی های گوگل را آموزش دهیم. یعنی از اول بگوییم که هر الگوریتم اصلاً چرا به وجود آمده، چه هدفی دارد و بر چه نکاتی توجه دارد. شما با خواندن این مقالات میتوانید به شناخت کاملی از سازوکار موتور جستجوی گوگل برسید. با این شناخت میتوانید به روش موثرتری به تولید مقاله سئو شده و تعیین استراتژی سئو محتوا بپردازید.

در ادامه میتوانید 10تا از مهم ترین و تاثیر گذارترین الگوریتم های گوگل را بشناسید و با این فرشته های نجاتی که سرنوشت گوگل و کاربران را تغییر دادند آشنا شوید. البته برای اینکه یادگیری شما را ساده تر کنیم، برای هر الگوریتم یک ویدئو کوتاه و جذاب درست کردیم که میتواند با کلی مثال های جالب و با زبانی ساده به شما عملکرد هر الگوریتم را بفهماند.

دیگر همه چیز برای دوستی با گوگل فراهم است. شما چقدر آماده اید؟



وب سیما